Co zrobić żeby włosy szybciej rosły? Część 2







6. Farbowanie i rozjaśnianie
Staraj się zawsze korzystać z usług specjalisty, nigdy nie farbuj włosów w domu. Farby dostępne w sklepach spożywczych i drogeriach są słabej jakości, posiadają duże stężenie amonikau, które działa agresywnie na strukturę włosa. Dlugotrwałe stosowanie takich farb prowadzi do uszkodzenia włosa oraz osłabienia ich kondycji. Woda utleniona dodawana do farb ogólnodostępnych ma wysokie stężenie 6%, 9%, 12 % to bardzo dużo, gdyż w salonie fryzjerskim stężenie takiej wody zaczyna się już od 1,5 % co daje możliwość łagodniejszej koloryzacji. Dodatkowo skład farby fryzjerskiej jest bardziej korzystny dla włosów, a fryzjer może dobrać kolor połączony indywidualnie dla Ciebie, dzięki czemu uzyskasz odcień jakiego nie ma nikt z połączenia kilku farb. 
Wykorzystaj panujące trendy. Obecnie modnym efektem jest słoneczny refleks, flamboyage, sombre te nazwy znaczą dokładnie tyle samo co ombre w łagodniejszej wersji przeciągniete do góry. Farbujesz włos nie od samej nasady, mieszając włosy farbowane z kolorem naturalnym, dzięki czemu odrosty nie są widoczne nawet po kilku miesiącach. Jeśli chcesz zapuścić włosy farbowanie 2-3 razy do roku będzie idealnym rozwiązaniem, a refleks ożywi Twoje szare włosy :) 
Dodatkowym plusem jest oszczędność zamiast co miesiąc biegać do fryzjera odłóż do skarbonki co miesiąc 100 zł i 3 x do roku skorzystaj z usług najlepszego specjalisty :) 



7. Stylizacja 
Nadmierna stylizacja może doprowadzić do wypadania włosów, dlatego też nie nalezy nakładać na skórę zbyt dużej ilości produktów. Srodki stylizujące posiadają wielocząsteczkowe polimery i tworzą na włosach powłokę, to dzięki niej włosy układają się tak, jak sobie tego życzymy. Niestety takie preparaty osłabiają i wysuszają włosy, dodatkowo je obciążają i mogą doprowadzić do utraty włosów. Unikaj produktów zawierających w składzie alkohol, ponieważ on dodatkowo wysusza włosy, sprawia że tracą blask, jeśli nie jesteś w stanie zrezygnować ze stylizacji wybieraj mniejsze zło (bez alkoholu).  
Lokówki, prostownice i wszelkie tego typu upiększacze na czas zapuszczania włosów muszą zostać schowane głęboko na dno szafy. 


8.. Szczotkowanie włosów
Czesanie włosów jest podstawowym zabiegiem pielęgnacyjnym każdego dnia, jest niczym innym jak masażeniem dla skóry głowy, który poprawia krążenie. Dzięki przeczesywaniu usuniemy zanieczyszeń nagromadzonych w ciągu dnia. Włosy powinniśmy czesać conajmniej 2 razy dziennie, rano i wieczorem, lecz gorliwe przeczesywanie może również prowadzić do uszkodzenia struktury włosa i osłabieniu ich kondycji, więc przeczesujmy włosy maksymalnie 4 razy dziennie, w zupełności wystarczy. Szczotkowanie powinniśmy wykonywać szczotką z naturalnego włosia, pozwoli nam to uniknąć elektryzowania włosów, osobiście polecam szczotkę tangle teezer, uważam że jest rewelacyjna do włosów długich. Nie plącze, nie łamie, sama przyjemność ze stosowania. Nie wyobrażam sobie bez niej życia :)


9. Suszenie włosów
Staraj się (na tyle ile to możliwe) by włosy wyschły naturalnie. Jeśli nie masz takiej możliwości ponieważ się puszą i wyglądają źle bez użycia suszarki to zostaw je aby same podeschły i ostatnie kilka minut modeluj na szczotce. Ograniczaj suszarkę do minimum. 


10. Co zrobić z włosami podczas spania..
Niby proste i oczywiste, ale nie do końca :) Włosy podczas spania narażone są na tarcie o poduszkę, przygniatanie, wyrywanie i kosmacenie dlatego nie powinniśmy spać ani we wosach rozpuszczonych ani mokrych. Możesz włosy zapleść w luźny warkocz, albo w luźny kok na czubku głowy, wszelkiego rodzaju ciasne kucyki i sploty będą zbyt dużym obciążeniem dla cebulek. Nie dość, że osłabisz włosy to wstaniesz rano z potwornym bólem głowy. Do wiązania wybieraj grube frotki, przed założeniem na włosy wykąp frotkę w płynie do płukania będzie delikatniejsza dla włosów. Jeśli Twoje włosy falują się przez noc zrób lekki kucyk na karku. 





Mam nadzieję, że pomogłam i Wszystkie będziecie mieć piękne, długie i zdrowe włosy :) 
Ja postanowiłam wypróbować sposób z sokiem z cebuli już w niedzielę, jestem bardzo ciekawa efektu :) 

Jeśli  macie jakieś sprawdzone sposoby piszcie w komentarzach :)

Kiss :*

44 komentarze:

  1. Genialne rady! Jesteś mega kochana <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekamy na więcej rad związanych z włosami ;)

      http://thisenemyofmine.blogspot.com/ BLOG CLICK CLICK

      Usuń
  2. swietne rady na pewno skorzystam
    http://mandyy-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. cudowny post kochana :) Dziękujemy za post :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bym dodała jeszcze, że suplementacja jest bardzo ważna. Wiele osób boryka się z wypadanie włosów, przez niedobory witamin. Głównie z grupy B. Polecam picie drożdży, które właśnie obfitują w te witaminy, w dodatku bardzo dobrze przyswajalne. Należy też wspomnieć, że wiele ziół ma zbawienny wpływ na hamowanie wypadania włosów jak i również pobudzania ich do wzrostu. Moim bestselerem jest zdecydowanie kozieradka, która w ogromny stopniu zahamowała "zimowe" wypadanie włosów, już nie wspomnę o wspaniałej ilość baby hair, które wysypały mi się po używaniu kozieradki. Ze sprawdzonych metod mogę jeszcze polecić picie siemienia lnianego, które nie tylko dba o włosy, ale ma również cudowny wpływ na skórę, paznokcie i ogólne samopoczucie. właśnie popijam koktajl z siemieniem. cheers!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po drożdżach włosy rosną szybciej, ale na całym ciele.

      Usuń
    2. :o na prawdę? :o

      Usuń
    3. Ja polecam domowe kielkowanie. Nasiona nie sa drogie ale nie musza byc specjalne. Kileki maja duuuzo cennych rzeczy a i kielkujac w domu wiemy, ze nie bylo tam chemi i ze sa swiezutkie. W ogole jesc swiadomie.

      Usuń
  5. Świetnie 💜😍😊

    OdpowiedzUsuń
  6. zawsze mnie ciekawi czego fryzjerzy używają przy stylizacji włosów, tzn. jak wychodze od fryzjera są one miękkie, gładkie, lśniące i na drugi dzien nada się utrzymują, mogłabyś napisać co wtedy stosujesz ? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A co jeśli moje włosy bez suszenia, albo bez użycia prostownicy nie nadają sie do wyjścia a chciałabym mieć długie ?? Proszę odp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Modeluj je na okrągłej szczotce. Jak to zrobić jest pokazane na jednym z filmików Sylwii. Na prawdę, ja dopóki nie dowiedziałam się o tej metodzie nosiłam cały czas kitki i jak już to prostowałam na szczególne okazje. ;>

      Usuń
    2. Mogę prosić o link do tego filmiku? :)

      Usuń
  8. chyba kazdy wie ze gorace(prostownica suszarka lokowka) i farbowanie niszczy wlosy :) Ale mimo wszytko dzięki za rady!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest post co zrobic by włosy szybciej rosły a nie co niszczy włosy, czytanie ze zrozumiem kłania sie dziewojo :) innych punktów nie dostrzegłaś swoim bystrym okiem?

      Usuń
    2. Niszczenie włosów pod wpływem gorąca, jest równoznaczne z hamowaniem ich wzrostu, ale co ja tam wiem:) i nie musisz od razu kogoś wyzywać. Tak ciężko być miłym dla drugiej osoby? Skąd w was tyle jadu?

      Usuń
  9. Czy te zdjecia sa z sesji do Maniewskiego?:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny artykuł ❤️
    Ja też uwielbiam Tangle Teezer, mam compact i normalną :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne rady ;) dziękuję <3
    Jtere.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne rady ! Niektóre z nich bardzo mi się przydadzą. Dziękuję :) agatabloginlovewithdreams.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniały post <3 rady <3
    twój blog jest wspaniały w sam raz dla mnie <3 :3
    będę tu wpadać :3
    obserwuję :3
    pozdrawiam cieplutko :3
    http://weeri-weri.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja polecam wcierki - jantar, woda brzozowa... Dodatkowo rosną nowe baby hair. Efekt jest niesamowity, mam tyle nowych włosów, że aż ciężko w to uwierzyć!

    OdpowiedzUsuń
  15. ciekawy post pt. " zdrowie na głowie", a że włosy to nasza ozdoba to warto poczytać i zastosować ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. a olejek khadi ? mega naturalny i mega skuteczny, zahamował moje (przedłużające się od jesieni) wypadanie włosów, co inne preparaty wzmacniające np. od trychologa niewiele pomogły. Dostępny w Krk w mojej ulubionej drogerii pigment na ul. Długiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kładąc się spać, zawsze zarzucam włosy na górę, na poduszkę :) i staram się nie suszyć - w miarę możliwości :) pozdrawiam, zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie niesamowicie pomaga mgiełka zrobiona z pokrzywy, używam często i cieszę się zdrowymi, coraz dłuższymi włoskami <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo o tym nie pomyslalam a mam sok w domu, bo problemy z zelazem mnnie dorwaly.

      Usuń
  19. Mi juz chyba nic nie pomoże ;(

    OdpowiedzUsuń
  20. w jaki sposób wyciskasz sok z cebuli ?

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam problem co do zapuszczania wlosów i jednoczesnemu farbowaniu. Jestem naturalną blondynką i od kilku lat utrzymuje na gowie czerwony kolor, z którego nie chce zrezygnować. Lecz muszę często farbować włosy z powódu rzucających się w oczy jasnych odrostów.
    Jakikolwiek pomysł co z tym zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. henna moze? Mi nie chwyta a szkoda, bo farbuje tylko dlatego, ze mam duzo siwych wlosow. MEcze sie z farba zilowa ale z dodatkami. rosna szybko, wiec i tak co miesiac farbowanko. ale wlosy sa inne po iej niz po zwykej sklepowej.

      Usuń
  22. Polecasz sposób na długie włosy nie sprawdzony przez Ciebie (sposób z sokiem cebuli)? No trochę dziwne, poleca się to, co się przetestowało. Zwłaszcza, że jesteś blogerką.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuje najlepsze porady <3

    OdpowiedzUsuń
  24. A jak myje mlosy codziennie to tez niezdrowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myj delikatnie, delikatnymi szamponami albo OMO.

      Usuń
  25. Jeju tyle błędów robiłam.. dziękuje bardzo za te rady naprawdę pomogłaś :***

    OdpowiedzUsuń
  26. Powinno się używać suszarki, bo suszenie suszarką zamyka łuskę włosa :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie wiem czy odpowiesz ale byloby milusio he he 😝 super sa te Twoje rady!!! I te z czesci pierwszej i te z czesci drugiej... Nie ukrywam, ze ja farbuje wlosy jakos co 1,5 miesiaca fabra loreal mouse, i ze zawsze po umyciu wlosow susze je na szczocie i jeszcze troszke przeprostuje, albo same wyschna i pozniej żelazko, i nie ukrywam, ze strasznie mnie to meczy, bo doskonale wiem, ze to bardzo niszczy wlosy, ale robie to dlatego ze one sa naprawde bardz bardzo suche, a po ciazy przestaly sie krecic i za miast lokow mam jedna wielkie siano nie nadajace sie do pokazania światu.... Przed ciaza umylam glowe, nalozylam pianke dla wlosow kreconych i glowa w dol, dyfuroz z zimnym powietrzem, a teraz to ja sobie nie umiem z nimi poradzic bez uzycia suszary czy żelazka i do tego olejkow natluszczajacych... Masz moze jakis spsob zebym mogal je ujażmić? Z reszta mam wrazenie, ze musialabym sie obiciac na lyso, zeby od nowa urosly zeby dalo sie z nimi cos zrobic.... A farbuje na ciemny braz bo mi w takich wlosach najlepiej i sie najlepiej czuje... Moj naturalny kolor to myszowato- szary...

    OdpowiedzUsuń
  28. Ale jeżeli nie wysuszymy włosów i nie domkniemy łuski włosa to 10% wody która zawata jest we włosie -wyparuje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łuska się domyka nie tylko od powietrza suszarki, które zresztą musi być chłodne (a nie każda suszarka chłodny nawiew ma), ale też od chłodnej wody czy płukanki z wody z cytryną. :)

      Usuń
  29. No zastosowanie sie do tych porad naprawde daje efekty. Warto przeczytać bloga bo nie to że jest ciekawy to dobre i wartościowe informacje.

    OdpowiedzUsuń