Dlaczego warto jeść śniadania?





Bardzo często lekceważymy pierwszy posiłek zapominając, że jest on najważniejszym ze wszystkich. Szukamy różnych wymówek jak przedłużenie snu, czy pośpiech do pracy, czy szkoły, tłumaczymy się dietą, lub czymkolwiek innym. 
Śniadanie powinniśmy zjeść maxymalnie 30 min po przebudzeniu, gdyż zapewnia nam siłę i energię na cały dzień, oraz pobudza nasze ciało i umysł do pracy, dodatkowo poprawia nam nastrój i tutaj alternatywa dla tych, którym zdarza się wstawać lewą nogą :) 
Musimy zatem skupić większą uwagę do tego, co przygotowujemy rano. Posiłek musi być większy i pełnowartościowy, tak by starczyło nam energii na cały dzień. Ci co liczą kalorie, nie muszą się martwić, ponieważ dzień jest bardzo długi i to, co zjemy rano zdążymy spalić do wieczora. 
Nie jedząc śniadania jesteśmy rozdrażnieni i bardziej podatni na stres, denerwujemy się łatwiej, przez co mogą ucierpieć inni. Gorzej nam się myśli, jesteśmy mniej wydajni w pracy, a efekty naszych działań są niezadawalające. Mimo, że budzimy się wypoczęci i szczęśliwi, szybko zaczynamy odczuwać zmęczenie i mamy napady złości, a taki stan może utrzymywać się nawet do wieczora. Jak widzimy niejedzenie śniadań przynosi tylko negatywne skutki, także od jutra wstajemy 15 min wcześniej, lub przygotowujemy śniadanie wieczorem i wkładamy do lodówki :)

Czego unikać
- słodzonych, nafaszerowanych chemią płatków śniadaniowych
- tłustych kiełbas, smażonych szynek i innych bogatych w tłuszcz produktów
- białego pieczywa
- serków homogenizowanych
- ciastek i drożdżówek z cukierni
- żółtego sera
- dżemów wysokosłodzonych
- soków ze sklepu
- napojów słodzonych i gazowanych
- gorącej czekolady 
- mleka 3,2 % 

Zaprzyjaźnijmy się z:
- owsianką
- musli (zrobionym w domu przez nas z naszych ulubionych składników) 
- jajkami w różnej postaci, może to być omlet, jajecznica, jajko na miękko... 
- ciemnym pieczywem 
- białym serem 
- owocami
- warzywami 
- chudym mlekiem
- naturalnymi kefirami i jogurtami
- swieżo wyciskanymi sokami
- koktajlami

Zamieniamy
- jasne pieczywo na ciemne
- cukier na miód 
- płatki ze sklepu na musli, które sami przyrządzimy

Podaję przepis na moje musli :)

 Do dużego pojemnika wrzucamy 
- płatki owsiane
- otręby owsiane
- otręby żytnie
- siemię lniane 
- płatki kukurydziane bez cukru
- orzechy (zawinęłam je w bawełnianą ściereczkę i potłukłam młotkiem)
- migdały
- suszone owoce (dodajemy takie, które lubimy), ja dodałam papaję, morele, banany, żurawinę, rodzynki 
  wszystkie pokroiłam na małe kawałeczki. 

Należy wszystko wymieszać i gotowe :) Ja do mleka czy jogurtu bezpośrednio przed nałożeniem wkrajam owoce np banan, kiwi, czy jabłko. Polecam spróbować, smakuje pysznie i zastępuje nam słodycze :)







Poniżej przedstawiam kilka propozycji śniadaniowych :)















Życzę smacznego :)

Zapraszam na mój Instagram, gdzie wrzucam co chwilę zdjęcia związane z prowadzeniem zdrowego trybu życia :)

www.instagram.com/sylviagaczorek



Miłego dnia :)

27 komentarzy:

  1. Świetny post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zobacz czy na plastiku jest znaczek kieliszek z widelcem , bo jak nie to ma szkodliwy wpływ na jedzenie i nie nadaje się do przechowywania go ;3

      Usuń
  2. Na to czekalam, dzieeeeki :) Dzisiaj jade na zakupy i robie wlasne musli .) Ty w jakim masz to pojemniku, takim zwyklym na zywnosc zamykanym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj kupiłam taki pojemnik plastikowy, było napisane, że na buty, ale był największy, więc go kupiłam :) Zobacz na moim insta, bo tam dodałam wczoraj zdjęcie :) Jest szczelnie zamykany i duży, mogłam bez problemu wszystko wymieszać :)

      Usuń
  3. Ile rzeczy w lodówce :)))) Najesz sie tymi warzywami? :) pozdrawiam Ania :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :) Łączę je z rybami, lub z gotowanym, czy robionym na parze, ewentualnie pieczonym mięsem :)

      Usuń
  4. Jadłabym śniadania, ale rano widok jakiegokolwiek jedzenia mnie odrzuca.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli mam 'dostać' od tego twojej figury, to zaraz pędzę robić to muesli ;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tez tak kiedyś miałam jak osoba powyżej, ze rano jak widziałam jedzenie było mi niedobrze, ale mama wkoncu kazała mi coś rano jeść i przez to mój organizm się przyzwyczaił i jem codziennie śniadanie :) a co do postu to super :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Dołączam się, kiedyś pierwszy posiłek mogłam zjesć dopiero ok 15, gdyz mdlilo mnie i bylo mi stasznie niedobrze, odkad cwicze i musialam rano jadac zeby nie zemdlec wszystko mi przeszlo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja też się od jakieś czasu przerzuciłam na takie zdrowe jedzonko :3 samo przygotowanie go sprawia dużo frajdy, a co dopiero później jedzenie ;>
    ps. gdzie można kupić takie pojemniki? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tzn. chodzi mi o takie jak ten z instagrama co masz na płatki ;)

      Usuń
    2. Ja kupiłam w Kauflandzie :) To byl pojemnik na buty niby :) ale byl najwiekszy i głęboki, dlatego go kupilam bo trzeba to wszystko rozmieszac i ciezko to zrobic w malym pojemniku :)

      Usuń
  9. Więc tego typu postów! :) Świetne propozycje :**

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej Twój post strasznie mnie zainspirował. Mam nadzieje ze zobaczę więcej zdrowych postów :)

    OdpowiedzUsuń
  11. miałam już nie jeść kolacji, teraz jednak muszę! pierwsze zdjęcie (z łososiem) to moje wczorajsze śniadanie :) polecam też omlety, ja daje otręby zamiast mąki są bardzo pożywne i dają kopa z samego rana :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeśli się ćwiczy rano to też powinno się zjeść śniadanie przed ćwiczeniami, bo podobno lepiej ćwiczyć nad czczo? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykle chodzę na siłownię o 21.30, ale jeśli chodzę o 6 rano, a zdarza się to nie jem śniadania bo musiałabym wstać o 4.30 żeby to było 1,5 h przed ćwiczeniami :) Cwicze wiec na czczo i sniadanie jem okolo 30 min po treningu, ale tuz po pije koktajl bananowy :)

      Usuń
  13. Cudowne porady więcej takich !!! :)
    http://lolz43.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. a ja u siebie zauważyłam,że nie jedząc rano śniadania, funkcjonuję lepiej.. zawsze jadłam sniadanie rano przed szkołą, co zabierało mi mnóstwo czasu -przygotowanie, zjedzenie itp.. nie lubię tez w pośpiechu, więc rano jak wstaję wypiję zawsze szklankę wody, szykuję sobie śniadanie do szkoły i najczęsciej w okolicach godziny 10 jem pierwszy posiłek. O dziwo, nie jestem głodna, nie ssie mnie w żołądku, nie czuję się źle, a ze skupieniem idzie mi nawet lepiej:) Nie mam też potem napadów jedzeniowych, wręcz przeciwnie! Często nie chce mi się juz jesc wcale, bądź nie pakuję w siebie niewiadomo ile:D Wieeem, dużo razy słyszałam, ze sniadanie to podstawa, i wszyscy mi doradzają, zebym je jednak jadła..to mi jakoś jest tak lepiej:)
    Co o tym myślisz?

    OdpowiedzUsuń
  15. Hej :)
    Dlaczego trzeba jeść śniadanie maksimum 20 minut po przebudzeniu? Ja zawsze najpierw gdy wstanę ćwiczę (jakieś 40-50min), a później dopiero idę pod prysznic i następnie jem śniadanie. Z góry dziękuję za odpowiedź :)
    Pozdrawiam,
    Marlena

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy mogłabym prosić o przepis na te dwa przsmaki ( http://3.bp.blogspot.com/-co9cDOYAUec/UpSVYEAYVMI/AAAAAAAAFnQ/n0T6drHPFDU/s1600/owocki.jpg , http://4.bp.blogspot.com/-Oad8G94FKWE/UpSVVEv7G-I/AAAAAAAAFmQ/lMcI2ym7B4E/s1600/jogurt.jpg ) lub ewentualnie jakieś linki? Byłabym wdzięczna.

    OdpowiedzUsuń